オンライン個別説明会

3つの特長3 Characteristics

  • 興味のあるコースを
    詳しく説明

    Detailed explanation of
    course you’re interested in

  • 1対1の
    個別対応

    One-on-one
    guidance

  • 短い時間で
    コースが理解できる

    Understand courses
    quickly

参加方法How to Apply

  • STEP1

    下記フォームから
    参加申し込みをしてください

    Apply using the entry form below.

  • STEP2

    当日までにZOOMアプリを
    準備してください(無料)

    Prepare by installing the ZOOM application before the online guidance day (free)

  • STEP3

    個別説明会開始30分前に
    招待URLを送ります

    You will be sent an invitation URL 30 min. before the admission guidance commences.

アプリダウンロードApplication Download

iPhoneの方 / iPhone users Androidの方 / Android users

パソコンの方はダウンロード不要です
PC users do not need to download anything.

※双方向でのやり取りを行うため、音声と映像を有効にしてください
※パソコンで参加いただく場合は、パソコンにカメラとマイクを接続して利用できる状態にしてください
※録画や録音はご遠慮ください

※Activate sound and video to enable interaction with guidance personnel.
※Those joining via PC need to ensure they have a camera and microphone connected.
※Please refrain from recording video or audio.

よくある質問FAQ

メールアドレスを持っていません。申し込みはできますか?
I don’t have an e-mail address. Can I apply?
申し込みにはメールアドレスが必要です。Gmailなどフリーのメールアドレスでよいのでご準備ください。
An e-mail address is needed to apply. Please create an e-mail account using services such as Gmail (free)
ZOOMを使ったことが無いので当日参加できるか不安です。事前に確認する方法はありますか?
I am worried about ZOOM working properly as I have never used it before. Can I confirm ZOOM is working correctly ahead of time?
テスト方法がZoom公式サイトで案内されていますのでそちらをご確認ください。
Please refer to the official ZOOM HP for instructions on how to test your system.
パソコンで参加する場合、パソコン用ZOOMアプリのダウンロードが必要ですか?
Do I need to download and install ZOOM if I use a PC?
パソコンの場合、ブラウザからでも参加ができますので、アプリのダウンロードは必須ではありません。
An internet browser can be used when joining via PC. You do not need to download any additional software.
参加できなかった場合や、途中で回線が切れてしまった場合などはどうすればよいですか?
What should I do if I couldn’t join or the connection is cutoff during the guidance?
別日程で再度お申込みいただくか、ご連絡いただければ振替日程を調整いたします。
You can apply on another day or contact us to organize an alternative date.
終了後、ZOOMアプリは削除してもよいですか?
Can I delete the ZOOM application after the guidance?
削除していただいて結構です。
You can delete the application.

お問い合わせEnquiries

ご不明点がある場合はお気軽に下記までお問い合わせください。
Please feel free to enquire if you have any questions.

ECC留学生センター
ECC International Student office

〒530-0015
大阪市北区中崎西1-5-11(ECC国際外語専門学校2号館内)

TEL:06-6372-1510

フリーダイヤル:0120-644-882(日本国内通話無料)
FAX:06-6372-1544

E-mail:is-office@ecc.ac.jp

【受付可能日時】
月~金 10:00~18:00
*ただし、日本の祝日と本学が定める休日を除く

〒530-0015
1-5-11 Nakazaki-nishi, Kita-ku, Osaka (No.2 building, ECC Kokusai College of Foreign Languages)

TEL:06-6372-1510

Free dial:0120-644-882(free within Japan)
FAX:06-6372-1544

E-mail:is-office@ecc.ac.jp

【Front desk hours】
Weekdays 10:00~18:00
*excluding Japanese holidays and designated holidays

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